3 Kasım 2009 Salı

Bunları Biliyormuydunuz?

Share



*Atatürk'ün dünyada baş öğretmen sıfatlı tek lider olduğunu

*Bir geometri kitabını yazdığını

*Norveç'de''Atatürk gibi olmak'' diye bir deyim olduğunu.

*'Atatürk'' Çiçeğinin adını,çiçeği bulan Wanderbit Landın'ın koyduğunu ve bu çiçeğin tüm dünyada bu isinle üretilip satıldığını...

*Yunan başkomutanı Trikopis'in hiç bir zorlama ve baskı olmadan cumhuriyet Bayramı'nda Atina'daki;Türk büyükelçiliğine giderek Atatürk'ün resminin önüne geçip saygı duruşunda bulunduğunu..

*Mimber adında bir gazete çıkarttığını ve 52 sayı yayımlanan gazetede ilk defa sansür kelimesnin geçtiğini..

*Kurtuluş Savaşında rütbe alan bir çok kadın askerimizin olduğu,dünya tarihine geçen tek bir üstteğmenimizin olduğunu,Üstteğmen Kara Fatma'nın700 erkek,43 kadından oluşan bir müfrezenin reisliğine bizzat Atatürk tarafından atanmış olduğunu..

*1938 de Ata'nın ölümünde Tahran gazetesinde yayınlanan bir şiirde ''Allah bir ülkeye yardım etmek isterse,onun elinden tutmak isterse,başına Muatafa Kemal gibi lider getirir''denildiğini..

*1996 da Haiti Cumhurbaşkanı'ın vasiyetinde mezar taşına yazılmasını istediği metinde ''Bütün ömrüm boyunca Türkiye'nin lideri Musatafa Kemal ATATÜRK'ü anlamış ve uygulamış olmaktan mutlu öldüm.''yazdığını..

*2000 de ABD Başkanının milenyum mesajında 'Milenyumun hiç şüphe yoktur ki;tek devlet adamı Mustafa Kemal ATATÜRK'tür.Çünkü o yılın değil asrın lideri olmayı başarmış tek liderdir.'denildiğini..

*2005 te Amerika'nn en ünlü ekonomistlerinden Mr.Johns'un önerisinin'Türkiye ekonomiyle savaşta bir tek Atatürk'ü örnek alsın yeter'olduğunu



*İzmir kurtulmuş,çok tatlı bir yorgunluk ,Ankara'ya hareket edecekler..
trene binerler ve kompartmana çekilirler. Ertesi gün yaveri Atatürk'ün kompartımanının kapısını çalar. Atatürk yorgun,bitkin bir halde kravatını yıkamaktadır. Yaver:'Paşam bu ne hal,hiç uyumadınız heralde;niye böylesiniz'der. Atatürk: "Çocuk,kompartımanıma yastıkla battaniye koymayı unutmuşsunuz, kolumu yastık yaptım ağrıdı setremi yastık yaptım üsüdüm,uyumadım kalktım." der. Yaver: "Aman Paşam! Birimize haber vereydiniz, hemen size bir yastıkla battaniye getirirdik!" der. Ve bir ülke kurtarmaktan dönen komutan tarihi bir cevap verir:
"GEÇ FARKETTİM,HEPİNİZ EN AZ BENİM KADAR YORGUNDUNUZ,HİÇ BİRİNİZE KIYAMADIM.ÖNEMLİ OLAN BENM UYUMAM DEĞİL; MİLLETİMİN RAHAT UYUMASI!" der.


*Ve Mustafa Kemal ATATÜRK'ü çekemeyen Avrupa Birliği'nin, "AB Uyum Yasaları" gereğince devlet dairelerinden Atatürk resimlerinin kaldırılmasını istediğini.. 




0 Yorum Yaz:

Yorum Gönder